Lidské zdroje v agrárním výzkumu

Menu
Uskutečněné aktivity

Aktivita 1

Systém vzdělávání vedoucích výzkumných pracovníků – v sídle partnera projektu MZLU Brno

  • 26. 4. 2012 - Projektové řízení II, Brno
  • 21. 11. 2011 – modul „Projektové řízení II“ – v sídle partnera Mendelu Brno
  • 20. 10. 2011 – modul „Teorie a metodologie vědy“ – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 1. 4. 2011 – modul „Statistické zpracování dat“ – v sídle partnera Mendelu Brno
  • 24. 3. 2011 - seminář „Umění profesionální komunikace II“ – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 16. 3. 2011 - modul „Teorie a metodologie vědy“ – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 25. 2. 2011 - modul „Statistické zpracování dat“ – v sídle partnera Mendelu Brno
  • 26. 11. 2010 - Modul „Projektové řízení I.“ v sídle žadatele (Rapotín)
  • 5. 11. 2010 - Modul „Projektové řízení I.“ v sídle partnera Mendelu Brno
  • 23. 4. 2010 - modul „Manažerská psychologie a komunikace“, modul „Řízení pracovních kolektivů zaměstnaných ve výzkumu a vývoji“, (včetně workshopu)
  • 9. 4.2010 – modul „Manažerská psychologie a komunikace“, modul „Řízení pracovních kolektivů zaměstnaných ve výzkumu a vývoji“
  • 26. 3. 2010 – modul: „Řízení pracovních kolektivů zaměstnaných ve výzkumu a vývoji“, modul: „Manažerská psychologie a komunikace“
  • 2. 3. 2010 – školení „Manažerské desatero – vedení a řízení lidí“
  • 4. 12. 2009 – modul: „Řízení pracovních kolektivů zaměstnaných ve výzkumu a vývoji“

Aktivita 2

Systém vzdělávání výzkumných pracovníků – v sídle partnera projektu MZLU Brno.

  • Rapotín – seminář Komercionalizace výsledků VaV
  • 11. 5. 2012 – Rapotín, Regionální rozvoj v kontextu programů podpory VaV
  • 26. 4. 2012 – Rapotín, Teorie a metodologie vědy
  • 19. 4. 2012 – Rapotín, Regionální rozvoj v kontextů programů podpory VaV
  • 12. 4. 2012 – Rapotín, seminář Ohodnocování duševního vlastnictví
  • 5. 4. 2012 – Rapotín, Projektové řízení II
  • 22. 3. 2012 - Rapotín, Projektové řízení II
  • 8. 12. 2011 - Projektové řízení I, Projektové řízení II, Rapotín
  • 21. 11. 2011 – modul „Teorie a metodologie vědy – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 24. 10. 2011 – modul „Projektové řízení II.“ – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 20. 10. 2011 – modul „Teorie a metodologie vědy“ – v sídle žadatele (Rapotín)
  • 14. 10. 2011 – modul „Regionální rozvoj v kontextu programů podpory VaV“ (Rapotín – Postřelmov)
  • 22. 4. 2011 – modul „Regionální rozvoj v kontextu programů podpory VaV“
  • 8.04. 2011 – modul „Projektové řízení I“
  • 24. 3. 2011 - seminář „Umění profesionální komunikace II“
  • 18. 3. 2011 - modul „Statistické zpracování dat“
  • 16. 3. 2011– modul „Teorie a metodologie vědy“
  • 18. 2. 2011 - modul „Statistické zpracování dat“
  • 26. 11. 2010 – Modul „Projektové řízení I“
  • 24. 11. 2010 – školení „Umění profesionální komunikace“
  • 19. 11. 2010 – Modul „Agrární ekonomika a politika“ (včetně workshopu)
  • 5. 11. 2010 – Modul „Agrární ekonomika a politika“
  • 23. 4. 2010 - modul: „Agrární ekonomika a politika“
  • 16. 4. 2010 - modul: „Manažerská psychologie, komunikace a lidské zdroje“ (včetně workshopu)
  • 2. 4. 2010 – Modul: „Statistické zpracování dat“
  • 1. 4. 2010 – Seminář: „Ohodnocování a ochrana duševního vlastnictví“ v Rapotíně
  • 26. 3. 2010 – Modul: „Agrární ekonomika a politika“
  • 12. 3. 2010 – Modul: „Manažerská psychologie, komunikace a lidské zdroje“ (včetně workshopu)
  • 20. 11. 2009 – Modul: „Manažerská psychologie, komunikace a lidské zdroje – praxe“ – 2. část
  • 13. 11. 2009 – Modul: „Agrární ekonomika a politika“ – 2. část, modul: „Teorie a metodologie vědy“
  • 23. 10. 2009 – Modul: „Manažerská psychologie, komunikace a lidské zdroje – praxe“ – 1. část
  • 16. 10. 2009 – Modul: „Agrární ekonomika a politika“ – 1. část, modul: „Manažerská psychologie, komunikace a lidské zdroje – teorie“ – 1. část

Aktivita 3

  • 1 VaV pracovnice absolvovala kurz odborné přípravy k získání osvědčení odborné způsobilosti na ochranu proti týrání zvířat (14. - 18. 5. 2012)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala školení na téma Agrotechnické zásahy, eroze půdy, zranitelné oblasti, údržba krajiny – ICT, postupy a řešení Evidence půdy (10. 5. 2012)
  • 1 VaV pracovník absolvoval Praktický kurz vzorkování odpadních vod (25. - 26. 4. 2012)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala školení (18. 4. 2012) a zkoušku (23. 4. 2012) na téma Technik při inseminaci a vpravování embryí inseminační technikou, stupeň II.
  • 1 VaV pracovník absolvoval kurz Vedoucí a manažer kvality laboratoře II (26. - 28. 3. 2012)
  • 1 VaV pracovnice se zúčastnila odborného semináře na téma Změny ve výzkumu, vývoji a inovacích v ČR v r. 2012 a předpoklad pro další léta, související aktuální informace (15. 3. 2012)
  • 4 VaV pracovnice a 4 VaV pracovníci absolvovali individuální konzultace firmy Triton na téma Time management ve vědě a výzkumu (15. 3. 2012, 2. 3. 2012, 1. 3. 2012)
  • 2 VaV pracovnice a 1 VaV pracovník absolvovali školení ITP na přístroji Elektroforetický analyzátor (14. 3. 2012)
  • 1 VaV pracovník absolvoval kurz Manažer kvality laboratoře – základní znalosti a dovednosti (13. - 16. 3. 2012)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala výcvikový kurz Interní auditor zkušební a kalibrační laboratoře ISO/IEC17025, (13. - 14. 2. 2012)
  • 1 VaV pracovník absolvoval školení Příprava k auditu laboratoří (12. - 13. 3. 2012)
  • 1 VaV pracovník absolvoval kurz na téma „Stanovení NEL a EL ve vodách a půdách“ (6. 2. 2012)
  • 22 VaV pracovníků se zúčastnilo školení Nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi (26. 1. 2012)
  • 1 VaV pracovnice se zúčastnila semináře Aktuální problémy v chovech masného skotu (25. 1. 2012)
  • 2 VaV pracovníci se zúčastnili stáže Indikátory kvality půdy – pokračování stáže z 24. 10. 2011 (20. 1. 2012)
  • 1 VaV pracovník se zúčastnil školení Manažer kvality laboratoře (16. - 19. 1. 2012)
  • 1 VaV pracovník se zúčastnil pětidenního stážového pobytu v Nitře (12. - 16. 12. 2011)
  • 3 VaV pracovníci se zúčastnili odborného semináře Kukuřice a jiné plodiny pro produkci mléka a výrobu bioplynu, Pohořelice (1. 12. 2011)
  • 10 VaV pracovníků se zúčastnilo druhé společné části školení poskytovatelské firmy Triton (29. - 30. 11. 2011)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala seminář na téma Vzorkování pitných vod a vod ke koupání (29. 11. 2011)
  • 8 VaV pracovníků absolvovalo individuální konzultace poskytovatele služby firmy Triton (22. - 23. 11. 2011)
  • 2 VaV pracovníci absolvovali 9. 11. 2011 seminář „Vzorkování odpadních vod a kalů“ Praha
  • 9 VaV pracovníků – účast na první části školení poskytovatelské firmy Triton (7. - 8. 11. 2011)
  • 2 VaV pracovnice absolvovaly odborný stážový pobyt na Ústavu genetiky a reprodukce hospodářských zvířat, CVŽV Nitra, 7. – 11. 11. 2011
  • 1 VaV pracovník absolvoval 4. 11. 2011 školení „Metrolog ve zkušební a zdravotnické laboratoři,“ Praha
  • 2 VaV pracovníci se zúčastnili odborné konzultace v zahraniční výzkumné instituci Grub (2. - 4. 11. 2011)
  • 1 VaV pracovník absolvoval v termínu 1. - 4. 11. 2011 symposium RAFA 2011 „Recent Advances in Food Analysis,“ Praha
  • 3 VaV pracovníci absolvovali 1. 11. 2011 workshop „Young scientists in EU research activities,“ Praha
  • 1 VaV pracovnice se zúčastnila semináře "Půda v 21.století", Doksy, 31. 10. - 2. 11. 2011
  • 2 VaV pracovníci absolvovali školení na téma „Netradiční možnosti pedologického výzkumu“, Brno, 24. - 27. 10. 2011
  • 1 VaV pracovník absolvoval v termínu 10. - 14. 10. 2011 „Kurz odborné přípravy k získání osvědčení odborné způsobilosti podle § 17 odst. 1 zákona č.246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání ve znění pozdějších předpisů“, VFU Brno
  • 1 VaV pracovník absolvoval exkurzi na zahraničním veletrhu Anuga, Kolín nad Rýnem (9. - 12. 10. 2011)
  • 1 VaV pracovník absolvoval odbornou stáž v Bavorském státním výzkumném centru pro zemědělství, oddělení výživy, Německo (3.– 15. 10. 2011)
  • 2 VaV pracovnice absolvovaly v termínu 3. - 7. 10. 2011 odborný stážový pobyt na Ústavu genetiky a reprodukce hospodářských zvířat, CVŽV Nitra
  • 1 VaV pracovník se zúčastnil školení na téma „Perspektivy energetického využití biomasy“ (5. 10. 2011)
  • 3 VaV pracovníci se zúčastnili školení na téma „Hydroanalytika“, Hradec Králové, 13. - 16. 9. 2011
  • 1 VaV pracovník oddělení laboratoří absolvoval ve dnech 19. 6. – 24. 6. 2011 odbornou stáž ve Výskumném ústavu mliekárenskem v Žilině.
  • 2 VaV pracovníci oddělení produkce krmiv a výživy zvířat absolvovali ve dnech 13. 6. – 24. 6. 2011 odbornou stáž v Max Planck Institute for Biogeochemistry v Jeně.
  • 1 VaV pracovník oddělení laboratoří absolvoval ve dnech 13. 6. – 17. 6. 2011 odbornou stáž, místo konání: Plemenářské služby Slovenskej Republiky, š.p., Žilina.
  • 1 VaV pracovnice se zúčastnila exkurze na zemědělské kompostárně v Rakousku, Freistadt, Rakousko (9. 6. 2011)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala vzdělávací akci na téma „AAS a mikrovlnné rozkladné systémy“, Brno, 31. 5. - 1. 6. 2011
  • 2 VaV pracovníci absolvovali 27. 5. 2011 odborné školení „Autorská práva“.
  • 1 VaV pracovník oddělení laboratoří absolvoval ve dnech 3., 6., 10., 13., 19. a 20. 5. 2011 odborné školení na VŠCHT zaměřené na mikrobiologii.
  • 1 VaV pracovnice absolvovala odborné školení „Vzorkování odpadní vody“, Opava, 17. - 18. 5. 2011
  • 1 VaV pracovník oddělení laboratoří absolvovat od 16. 5. 2011 do 18. 5. 2011 odborný seminář zaměřený na mikrobiologii potravin pořádaný ČSSM v Třešti.
  • 1 VaV pracovník absolvoval kurz Training course in Prague (9. - 13. 5. 2011)
  • 1 VaV pracovnice absolvovala Geologicko – půdoznalecko – botanické terénní cvičení, Račkova Dolina, Slovensko (28. 4. - 1. 5. 2011)
  • 1 VaV pracovník oddělení chovu, šlechtění a reprodukce absolvoval ve dnech 18. 4. – 22. 4. 2011 odbornou stáž na Oddělení molekulární genetiky, Ústavu genetiky a reprodukce hospodářských zvířat, CVŽV Nitra.
  • Tým 4 pracovníků absolvoval v termínu 11. – 15. 4. 2011 odbornou stáž v LFA Gumpenstein.
  • 1 VaV pracovník oddělení laboratoří absolvoval v termínu 6. 4. – 7. 4. 2011 odbornou stáž v MILCOM a.s., Tábor.
  • Tým 3 VaV pracovníků se zúčastnil ve dnech 29. 11. – 3. 12. 2010 kurzu na VFU Brno se zaměřením na odbornou způsobilost podle § 17 odst. 1 zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů pro provádění pokusů na pokusných zvířatech. Kurz je nutný jako předpoklad úspěšného absolvování dalších odborných školení v rámci aktivity č.3, která jsou v projektu plánovaná.
  • 2 výzkumné pracovnice oddělení produkce krmiv, výživy zvířat a agroekologie absolvovali ve dnech 2. 12. – 3. 12. 2010 u partnera projektu odbornou stáž „Fyzikální, chemické a biologické parametry půdy“.
  • VaV pracovnice oddělení laboratoří se zúčastnila dne 9. 11. 2010 semináře „LGC Standards“, který je součástí série vzdělávacích akcí nahrazujících vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně.
  • VaV pracovnice oddělení laboratoří absolvovala dne 19. 10. 2010 odborné školení „Mobilní analytika“, školení je součástí série vzdělávacích akcí nahrazujících vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně.
  • VaV pracovnice oddělení laboratoří absolvovala dne 15. 12. 2010 seminář „Novinky v právní úpravě: Hodnocení nebezpečných vlastností odpadů XXIV“, seminář je součástí série vzdělávacích akcí nahrazujících vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně.
  • Tým 3 VaV pracovníků oddělení chovu a šlechtění absolvoval ve dnech 8. – 9. 11. 2010 a 22. – 23. 11. 2010 odbornou stáž v masných laboratořích v Praze. V průběhu řešení projektu se vyskytla potřeba vysílat pracovníky do jiných laboratoří než bylo původně v projektu plánováno. Důvodem je rozšíření znalostí a zároveň získání možnosti srovnání pracovišť, zabývajících se obdobnou problematikou.
  • 1 VaV pracovník oddělení chovu a šlechtění absolvoval ve dnech 18. 10. – 22. 10. 2010 týdenní odbornou stáž u partnera projektu Mendelu v Brně zaměřenou na stanovení chemického složení masa. Tato stáž nahrazuje stáž zaměřenou na sonografické měření svalových tkání v Nitře, která byla v projektu naplánovaná.
  • 1 pracovník oddělení chovu a šlechtění absolvoval v termínu 6. 9. – 10. 9. 2010 seminář XIX. letní škola biometriky, kde se seznámil s možnostmi využívání biometrických metod a statistického software k hodnocení dat.
  • 1 VaV pracovník absolvoval v termínu 7. 9. – 9. 9. 2010 letní školu „Komunikační dovednosti ve vědě a výzkumu“ pořádanou v Brně týmem projektu MUNRO. Účast v letní škole je důležitým doplňkem vzdělání vztahujícího se k aktivitám 2 a 3.
  • 1 pracovník oddělení mikrobiologie absolvoval v termínu 15. 9. – 18. 9. 2010 seminář pořádaný v SR Československou společností mikrobiologickou.
  • 2 VaV pracovníci se zúčastnili v termínu 22. 9. – 23. 9. 2010 kurzu „Praktický kurz monitoringu životního prostředí (vzorkování půdy a podzemní vody)“.
  • 1 pracovník oddělení mikrobiologie absolvoval v termínu 12.–17. 7. 2010 týdenní odbornou stáž na University of Ljubljana, Biotechnical Fakulty, Departement of Animal Science ve Slovinsku zaměřené na problematiku mikrobiologické kvality syrového mléka.
  • 1 pracovnice oddělení laboratoří absolvovala v Centru výskumu živočíšnej výroby Nitra ve dnech 19. 7.-23. 7. 2010 odbornou stáž se zaměřením na studium vybraných metod pro analýzu organického materiálu.
  • 1 pracovnice oddělení laboratoří absolvovala v Praze ve dnech 24. 6–25. 6. 2010 odborný kurz zaměřený na legislativu pro oblast metrolog ve zkušební laboratoři. Odborný kurz je součástí série vzdělávacích akcí nahrazujících vzdělávání pracovníků oddělení laboratoří na Masarykově univerzitě v Brně.
  • 2 pracovnice oddělení laboratoří absolvovaly v Praze dne 14. 6. 2010 odborný kurz „Základní chemický rozbor vod“ se zaměřením na systém kvality a zdokonalování analytické práce v laboratořích. Odborný kurz je součástí série vzdělávacích akcí nahrazujících vzdělávání pracovníků oddělení laboratoří na Masarykově univerzitě v Brně.
  • 4 VaV pracovníci oddělení chovu a šlechtění absolvovali odbornou stáž v masných laboratořích v Brně ve dnech 24. 2., 2.3., 9.3., 27.7., 30.7. roku 2010 se zaměřením na chemicko-fyzikální analýzy pro zjišťování kvalitativních parametrů masa. Jedná se o pokračování stáže, která začala v roce 2009. VaV pracovníci absolvovali stáž v roce 2009 v délce 6 dní a v roce 2010 v délce 5 dní.
  • 2 VaV pracovníci oddělení reprodukce absolvovali u partnera projektu Mendelu v Brně ve dnech 8.4., 21.4., 4.5., 12.5., 7.6., 21.6. 2010 odbornou stáž Sonografie v reprodukci skotu a ovcí zaměřenou na transkutánní vyšetřovací metodu při diagnostice gravidity u malých přežvýkavců fonografem SSSD-500. Jedná se o pokračování započaté stáže v roce 2009. Celková délka stáže byla v projektu naplánovaná na 10 dní. Pracovníci strávili v roce 2009 na stáži 4 dny, v roce 2010 6 dní.
  • 21. 6. 2010 - Jednodenní vzdělávací seminář pro seznámení se s akreditačním procesem ISO 9001 (1 VaV zam.)
  • 13. 6. – 18. 6. 2010 - Odborná stáž na pracovišti Buštěhrad (1 VaV zam.)
  • 11. 4. – 17. 4. 2010 - Odborná stáž zaměřená na šlechtění a obhospodařování travních porostů v LFA, stravitelnost píce a krmiv z travních porostů ve Školícím a výzkumném centru pro zemědělství v Gumpensteinu, Rakousko
  • 1. 4. 2010 - Odborný seminář pro pracovníky VaV – „Ohodnocování duševního vlastnictví“ (jednodenní školení)
  • 16. 3. – 19. 3. 2010 - Odborná stáž se zaměřením na pedologii, biologie v půdě, půdní fyzika, půdní chemie u partnera projektu v délce 4 dny (2 VaV zam.)
  • 2. 3. 2010 - Odborné vzdělávání pracovníků (2 VaV zam.)
  • 25. 1. – 29. 1. 2010 - Odborná stáž v podniku Plemenářské služby Slovenskej republiky, š.p. (1 VaV zam)
  • říjen až prosinec 2009 – odborná stáž v masných laboratořích – zaměřena na měřící metody, kterými se získávají data pro charakteristiku důležitých kvalitativních vlastností masa – JU v Českých Budějovicích. (4 VaV pracovníci)
  • listopad a prosinec 2009 – odborná stáž „Sonografie v reprodukci skotu a ovcí“ – v sídle partnera projektu MZLU Brno
  • 11. 12. 2009 – školení – Interní auditor laboratoře (2 VaV zam.)
  • prosinec 2009 – odborná stáž - studium metod analýz a výsledků analýz mléka a mléčných výrobků s ohledem na složení, vlastnosti a kvalitu mléka, vlivy na ně působící a možné vlivy na kvalitu potravin - na pracovišti Plemenárske služby Slovenskej republiky, š.p. (1 VaV zam.)
  • 30. 11. – 4. 12. 2009 – stáž v laboratoři pro rozbory mléka – oddělení LRM Buštěhrad (1 VaV zam.)
  • 27. 11. 2009 – Workshop k semináři základů statistiky - v sídle partnera projektu MZLU Brno
  • 12. 11. 2009 – školení – Vzorkování pitných vod, vod ke koupání, odpadních vod a kalů (2 VaV zam.)
  • 30. 10. 2009 – seminář „Základy statistiky“ + workshop k semináři „Základy statistiky“ – v sídle partnera projektu MZLU Brno
  • 19. – 22. 10. 2009 – odborná stáž „Chemické analýzy půdní organické hmoty“ (2 VaV zam.)
  • 12. 10. – 17. 10. 2009 – stážový pobyt – Centrum výskumu živočišněj výroby Nitra – Studium a trénink metod kontroly kvality a bezpečnosti syrového kravského mléka (1 VaV zam.)
  • 5. 10. – 9. 10. 2009 – kurz odborné přípravy podle § 17 odst. 1 zákona č. 246/92 Sb., na ochranu zvířat proti týrání (3 VaV zaměstnanci)
  • 15. 9. – 16. 9. 2009 – konference Hydroanalytika 2009 (3 VaV zaměstnanci)
  • 1. 9. 2009 – školení MZDY – Slevy na sociálním pojištění – změna zákona
  • 31. 8. – 2. 9. 2009 – konference VITAMINS, NUTRITION, DIAGNOSTICS (1 VaV zam.)
  • 24. 8. – 28. 8. 2009 – kurz „Mnohorozměrná analýza ekologických dat“ (2 VaV zam.)
  • 14. 8. 2009 – školení pracovníků nakládajících s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky (17 VaV zam.)

Aktivita 4

Od září 2011 dále pokračují stáže studentů ze všech sedmi partnerských škol na pracovišti Rapotín a výuka kroužků na jednotlivých partnerských školách.

  • 11. 4. 2012 - seminář SŠ, všechny střední školy, Rapotín
  • 22. 3. 2012 - odborný workshop Liběchov
  • 9. - 12. 10. 2011 proběhla návštěva zahraničního veletrhu „Anuga 2011“ v Kolíně nad Rýnem, Německo, exkurze se zúčastnilo celkem 7 partnerských škol
  • 20. - 23. 9. 2011 proběhla návštěva zahraničního veletrhu „Klimaenergy 2011“ v Bolzanu, Itálie, exkurze se zúčastnilo celkem 7 partnerských škol
  • 2. 5. – 4. 5. 2011 proběhla návštěva zahraniční výzkumné instituce v Rakousku, exkurze se zúčastnilo celkem sedm partnerských škol. Harmonogram: představení rakouského zemědělství na příkladu zemědělských podniků Gerl a Schweiger a exkurze v těchto podnicích a exkurze v Bioinstitut des LFZ Raumberg-Gumpenstein.
  • 28. 4. 2011 – Návštěva bioplynové stanice v Šumperku studentů SŠ a VOŠ jako navazující část semináře Aktuální trendy v chovu skotu II.
  • Dne 28. 4. 2011 proběhl jednodenní seminář pro SŠ a VOŠ studenty v Rapotíně na téma: Aktuální trendy v chovu skotu II. Studentům byly předány sylaby a CD s přednáškami, a sylaby a CD s přednáškami z odborných kroužků uskutečněných ve školním roce 2009/2010.
  • 19. 4. 2011 proběhl jednodenní workshop v Národním hřebčíně Kladruby. Zúčastnily se ho žáci a studenti ze 7 partnerských škol.
  • Leden 2011 – od začátku projektu do konce ledna 2011 se studijních pobytů zúčastnilo 25 studentů z partnerských škol.
  • 16. 11. – 19. 11. 2010 – zahraniční exkurze Hannover, návštěva mezinárodní výstavy EuroTier. Akce se zúčastnili žáci ze všech partnerských škol. Z programu: celodenní návštěva výstavy EuroTier, prohlídka Fachhochschule Hannover, návštěva chovatele, prohlídka města Hannover.
  • 4. 10. – 6. 10. 2010 - Návštěva zahraniční výzkumné instituce Raumberg-Gumpenstein, Rakousko. Akce se zúčastnili žáci a studenti všech partnerských škol kromě SŠZ Olomouc. Z programu: exkurze v zemědělském podniku Gerl und Schweiger s návštěvou selské usedlosti, exkurze v Bioinstitut a v LFZ Raumberg-Gumpenstein, prohlídka školy, setkání a diskuse s žáky, návštěva výtopny na biopaliva.
  • Říjen 2010 - zahájení studijních pobytů SŠ studentů na pracovišti v Rapotíně.
  • Říjen 2010 - zahájení odborných zájmových kroužků na středních školách.
  • Červen 2010 - do konce června se studijních pobytů zúčastnilo celkem 15 studentů z partnerských škol.
  • 12. 5. 2010 - jednodenní workshop – pořádaný v prostorách Mendelovy univerzity v Brně. Součástí workshopu byla praktická ukázka činnosti výzkumné instituce.
  • 28. 4. 2010 - jednodenní seminář – na pracovišti v Rapotíně určený pro zapojené žáky a studenty. Seminář byl veden vědeckým pracovníkem z Rapotína a jednotlivé příspěvky byly prezentovány vědeckými a výzkumnými pracovníky, případně dalšími lektory. Ze semináře byl zpracován sborník přednášek, určený účastníkům a partnerům projektu.
  • únor 2010 - Zahájení studijních pobytů studentů na pracovišti v Rapotíně/Pohořelicích. Do konce března 2010 se stáží zúčastnili celkem 8 studentů z pěti partnerských škol.
  • 12. 11. 2009 - Workshop na pracovišti Výzkumného ústavu pro chov skotu, s.r.o. v Pohořelicích na téma „Vliv výživy zvířat na kvalitu živočišných potravin“. Zúčastnili se ho žáci a studenti ze dvou partnerských škol – ČZA v Humpolci, VOŠ a SŠ veterinární, zemědělské a zdravotnické Třebíč.
  • 6. 10. – 8. 10. 2009 – Návštěva zahraniční výzkumné instituce Raumberg-Gumpenstein, Rakousko.
    Akce se zúčastnili žáci a studenti všech partnerských škol kromě SOŠ a SOU Znojmo. Z programu: exkurze do zemědělského podniku Gerl s nabídkou „Dovolená na statku“; prohlídka s výkladem ve vybraných institutech výzkumného ústavu LFZ – ekologický institut, institut pěstování rostlin a kultury krajiny, institut výzkumu užitkových zvířat, institut optimálního chovu a zdraví zvířat. Dále byla žákům a studentům umožněna prohlídka střední zemědělské školy, která je součástí areálu výzkumného ústavu. Umožněna byla rovněž diskuze se žáky a profesory školy.
  • říjen 2009 – Zahájení odborných zájmových kroužků na středních školách. Do konce března 2010 se na všech partnerských školách (s výjimkou jedné) uskutečnilo celkem šest odborných zájmových kroužků.
  • září – říjen 2009 – koordinační porady na jednotlivých školách
  • 9. 9. 2009 – informační schůzka s partnery projektu na pracovišti v Rapotíně
  • 4. 9. 2009 – informační schůzka s partnery projektu na pracovišti v Pohořelicích

Aktivita 5

V rámci této aktivity proběhla přípravná jednání mezi nositelem projektu a partnery v této aktivitě – Mendelova univerzita v Brně a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Byly naplánovány konkrétní termíny a témata přednášek, rovněž termíny plánovaných jednodenních seminářů v Rapotíně a termíny týdenních stáží studentů Ph.D.

  • Seminář pro studenty doktorandského studia – 14. 6. 2012 v prostorách MENDELU.
  • 2 x přednáška na MENDELU – 7. 6. 2012.
  • 2 x přednáška na JČU České Budějovice – 23. 5. 2012
  • 1. 12. 2011 – Jednodenní seminář v sídle žadatele
  • 12. 7. 2011 se uskutečnily dva semináře na Mendelově univerzitě v Brně s názvy „Normování potřeb živin pro dojnice, moderní systémy řízení výživy“ a „Výroba kvalitních objemných krmiv, metody stanovení výživné hodnoty krmiv“.
  • 25. 5. 2011 se uskutečnily dva semináře na JČU v Českých Budějovicích s názvy „Normování potřeb živin pro dojnice, moderní systémy řízení výživy“ a „ Výroba kvalitních objemných krmiv, metody stanovení výživné hodnoty krmiv“.
  • 8. 12. 2010 se uskutečnily dva semináře na Mendelu v Brně s názvy „Nové poznatky ve šlechtění dojného skotu a legislativní normy“ a „Využití biotechnologických metod v reprodukci hospodářských zvířat“.
  • 25. 11. 2010 se uskutečnily dva semináře na JČU v Českých Budějovicích s názvy „Inbreeding a jeho vliv na produkční a reprodukční znaky“ a „Využití biotechnologických metod v reprodukci hospodářských zvířat“.
  • Červen 2010 – do konce června se studijních pobytů zúčastnilo celkem 12 Ph.D. studentů z obou partnerských škol.
  • 30. 6. 2010 - Přednáška pro Ph.D. studenty na JČU v Českých Budějovicích na téma: Fyziologie mléčné žlázy a laktologie.
  • 25. 5. 2010 - Jednodenní seminář v sídle žadatele a vytvoření sborníku ze semináře.
  • 19. 5. 2010 - Přednáška pro Ph.D. studenty na Mendlově univerzitě v Brně na téma: Mikrobiologie syrového mléka a mléčných výrobků a základy molekulární biologie v praxi a Fyziologie mléčné žlázy a laktologie
  • 13. 5. 2010 - Přednáška pro Ph.D. studenty na JČU v Českých Budějovicích na téma: Mikrobiologie syrového mléka a mléčných výrobků a základy molekulární biologie v praxi.
  • únor 2010 - Zahájení studijních pobytů Ph.D. studentů na pracovišti v Rapotíně/Pohořelicích. Do konce března 2010 se stáží zúčastnili celkem 4 studenti z jedné partnerské vysoké školy.

Aktivita 6

  • Září – listopad 2011 – 10 VaV pracovníků absolvovalo 14-ti denní intenzivní jazykový kurz, 5 VaV pracovníků absolvovalo kurz ve Worthingu ve VB a 5 VaV pracovníků na Maltě. Tímto jsou jazykové zahraniční kurzy uzavřeny.
  • Od září 2011 opět zahájena pravidelná skupinová výuka anglického jazyka na pracovišti Rapotín, školní rok 2011/2012
  • Od září 2011 opět zahájena pravidelná skupinová výuka anglického jazyka na pracovišti v Pohořelicích, školní rok 2011/2012
  • 10 VaV pracovníků absolvovalo 14ti denní intenzivní jazykový kurz, 5 VaV pracovníků absolvovalo kurz ve Worthingu ve VB a 5 VaV pracovníků na Maltě.
  • Pravidelná skupinová výuka anglického jazyka na pracovišti v Pohořelicích 2010/2011 – 5 pracovníků úspěšně ukončilo výuku anglického jazyka.
  • Pravidelná skupinová výuka anglického jazyka na pracovišti v Rapotíně 2010/2011 – 5 pracovníků úspěšně ukončilo výuku anglického jazyka.
  • Individuální výuka anglického jazyka 2010/2011 – 3 pracovníci úspěšně ukončily výuku anglického jazyka.

logolink.png, 37kB
© Výzkumný ústav pro chov skotu, s.r.o. | XHTML 1.0 | CSS 2.1